تحولات لبنان و فلسطین

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صنعت نیشکر در خوزستان به خوبی این ضرورت را درک کرده و با استفاده از طرح‌های مدرن مانند آبیاری زیرسطحی، می‌توان گفت که کشور را در آستانه خودکفایی تولید شکر قرار داده است.

وزیر جهاد کشاوری: کشور در آستانه خودکفایی تولید شکر قرار دارد

غلامرضا نوری قزلجه روز جمعه در آیین بهره‌برداری از اولین مزرعه آبیاری هوشمند زیر سطحی کشور که در کشت و صنعت نیشکر کارون ایجاد شده است، اظهار کرد: موضوع آب، مسئله جدی کشور است و در این زمینه، بخش کشاورزی با کمبود شدید روبرو است.

وی با اشاره به دیدار اول اعضای هیات دولت چهاردهم با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر موضوع مصرف بهینه آب، اضافه کرد: استفاده از روش‌های مدرن و هوشمند در مصارف مختلف از جمله کشاورزی، علاوه بر اینکه راهکاری برای مصرف بهینه به شمار می‌رود، تکلیفی است که قانونگذار تعیین کرده است و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: موضوع آب در گذشته مورد توجه قرار نگرفته و امروز به جایی رسیده است که باید از هر قطره آب موجود، استفاده حداکثری را ببریم.

«نوری قزلجه» با اشاره به اجرای طرح آبیاری زیر سطحی که یکی از روش‌های بهره‌ور در استفاده از آب است، ادامه داد: شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون با اجرای این طرح در مزارع خود نشان داد که عملیاتی کردن این نوع آبیاری در مزارع بزرگ دیگر نیز امکان‌پذیر است.

وی افزود: استفاده سیستم آبیاری زیر سطحی هوشمند تحت فشار، بهبود شاخص‌های کشاورزی کشور را در پی دارد و ترویج این روش ضروری است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استفاده حداکثری از منابع آب دیگر یک انتخاب نیست بلکه مسیری است که باید در آن گام برداشته شود، افزود: صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب در حوزه خودکفایی تولید محصولات مختلف مانند شکر نیز برای کشور موثر خواهد بود.

وزیر جهاد کشاوری: کشور در آستانه خودکفایی تولید شکر قرار دارد

وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های علمی به منظور افزایش تولید شکر در کشور را همزمان با مصرف بهینه آب دنبال خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش با حضور «غلامرضا نوری قزلجه» وزیر جهاد کشاورزی، آیین بهره‌برداری از اولین مزرعه آبیاری هوشمند زیر سطحی کشور به مساحت ۱۱۸ هکتار در مزارع نیشکر کشت و صنعت کارون شهرستان شوشتر به بهره‌برداری رسید.

همچنین در آیین دیگری عملیات اجرایی تجهیز یکهزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع نیشکر کشت و صنعت کارون شهرستان شوشتر به سامانه دانش‌بنیان آبیاری هوشمند زیر سطحی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.